Дуже часто я чую від клієнтів і знайомих: “У нас тиждень не працює єдиний ліфт! Чим думає ЖЕК?”, “Вже місяць немає світла в парадному! Повертатися з роботи страшно! А дітям зі школи — Ви уявляєте як?!” або “Гарячу воду вимикали на два тижні, а не вмикають уже більше двох місяців!. Відповідно, далі лунає з гіркотою “І за що ми тільки їм платимо?..” або з обуренням “Не буду їм платити, поки все не виправлять!”.
Так от, зараз право не платити за ненадані послуги закріплено на законодавчому рівні. Згідно з п.5 ч.1 ст. 7 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” споживачі мають право, зокрема, на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості.
Понад це, у пункті 7 цієї ж частини передбачено штраф від управителя, виконавців комунальних послуг у розмірі, визначеному договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, за перевищення нормативних строків проведення аварійно-відновних робіт.
При цьому ч.2 ст.26 названого Закону зобов’язує виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку (наприклад, ЖЕК) самостійно здійснювати такий перерахунок за ненадані або несвоєчасно надані послуги, а також сплачувати вищезгаданий штраф.
Іншими словами, якщо у вас три дні не вивозиться сміття чи не прибирається прибудинкова територія, то вам за ці дні повинні зменшити суму рахунку за “комуналку”.
А якщо у вашому парадному місяць стоїть зламаний ліфт, то управитель (ЖЕК) повинен вам або виплатити штраф, або зменшити суму рахунку за утримання будинку та прибудинкової території на розмір цього штрафу.
Якщо ж ви не вірите в те, що виконавець послуги (управитель) сам це зробить, можете нагадати йому про це заявою. У ній варто зазначити період ненадання послуги або порушення строку ремонту ліфта і попросити здійснити перерахунок “квартплати”.
У випадку, коли управителем є комунальне підприємство, засноване місцевою радою, то таку бездіяльність з його боку можна оскаржити до виконкому такої ради. Наприклад, у Києві для цього діє “Контактний центр міста Києва” 1551. Саме туди я звернулася, коли у нашому парадному чотири дні було відсутнє освітлення в коридорах перед квартирами, а в ЖЕКу заявляли, що їхній електрик у відпустці.
Як бачите, у зверненні я натякнула на обов’язок самостійного здійснення перерахунку. Того ж вечора освітлення в коридорах з’явилося, а наступного дня мені зателефонували з 1551 і поцікавилися, чи воно вже є.
“Права не дають, права беруть!” — пам’ятайте про це! Будьте активними, і ніхто вас не обдурить!
Немає коментарів:
Дописати коментар