пʼятниця, 16 листопада 2018 р.

"Пікантні" особливості розгляду звернень громадян






У минулій публікації ми говорили про безоплатний розгляд суб’єктами владних повноважень пропозицій, заяв і скарг громадян, оформлених певним чином, у строк від п’ятнадцяти до сорока п’яти днів від дня їх надходження. Такий порядок встановлено Законом України «Про звернення громадян» (надалі — Закон про звернення).

Сьогодні окреслимо деякі цікаві моменти, так би мовити, останні штрихи цього порядку. По-перше, згідно зі ст.1 цього ж Закону суб’єктами розгляду звернень громадян є не лише органи влади та їхні посадові особи, а й об’єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності і засоби масової інформації. Тобто, коли Ви пишете свою історію в ток-шоу телеканалу, пропонуючи тему для чергового випуску, цей лист також підпадає під звернення громадян. Тому він має містити всі потрібні реквізити, а відповідь на нього редакція повинна надати не пізніше встановленого строку.

По-друге, ст.12 Закону про звернення передбачено, що існують заяви і скарги громадян, порядок розгляду яких встановлено іншими законодавчими актами, а саме:



- Кодексом законів про працю України та іншим трудовим законодавством;

- законодавством про захист економічної конкуренції;




Відповідно до положень цих законів і кодексів заяви та скарги громадян розглядаються в інші строки, за подачу деяких звернень треба платити судовий збір або інші платежі.

І тут привертає увагу відсутність у даному переліку Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», ст.ст.33 і 36 якого передбачають звернення громадян з письмовою заявою (скаргою) щодо поведінки адвоката. Значить, розгляд такої скарги має здійснюватися в порядку, передбаченому Законом про звернення, а, отже, безоплатно.

Виходить, Рішення Ради адвокатів України «Про встановлення плати за організаційно-технічне забезпечення розгляду заяв (скарг) до кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури регіону та Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури» від 23 вересня 2017 року, чинне з 1 січня 2018 року, суперечить законодавству України. Тому відмову у прийнятті скарги щодо поведінки адвоката через невнесення плати за її розгляд можна оскаржити до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду.


Немає коментарів:

Дописати коментар